MEHDİYET KONUSU EHL-İ SÜNNET'İN EN GÜVENİLİR KAYNAKLARINDAN OLAN KÜTÜB-Ü SİTTE'DE YER ALMAKTADIR

 

Kütüb-i Sitte'de Mehdiyet hakkında pek çok hadis rivayet edilmiştir. Yalnızca Kütüb-i Sitte'de yer alması dahi Mehdiyet konusunun doğruluğu şüphe götürmeyen bir gerçek olduğunu ortaya koymaya yeterlidir.

Kütüb-i Sitte'de yer alan Mehdiyet gerçeği hakkındaki hadislerden bazı örnekler şöyledir:

... Nihayet Meryem oğlu İsa iner ve MÜSLÜMANLARIN EMİRİ (HZ. MEHDİ) ONA: GEL, BİZE NAMAZ KILDIR, der. Bunun üzerine İsa: 'Hayır, Allah'ın bu ümmete bir ikramı olarak sizin bir kısmınız diğer bir kısım üzerine emirlersiniz' der. (Sahih-i Müslim, c. 1, s. 209)

Ebu Hüreyre (ra) şöyle demiştir: Rasulullah (sav) şöyle buyurdu: İMAMINIZ (HZ. MEHDİ) KENDİNİZDEN OLDUĞU HALDE Meryem oğlu sizin içinize indiği zaman acaba sizler nasıl olursunuz. (Sahih-i Buhari ve tercemesi, Meryemoğlu İsa (as)'nın İnmesi Babı, 119)

... Ümmü Seleme (r.a.) şöyle demiştir: Resulullah (s.a.)'i şöyle buyururken işittim: "MEHDİ BENİM AİLEMDEN, FATIMA'NIN OĞULLARINDANDIR.(Sünen-i Ebu Davud, Cilt No. 14, Sayfa No. 402, 4284)

... Ali (b. Ebi Talib) (r.a.)’dan; Rasulullah (s.a.) in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir. Dünyanın emrinden sadece bir gün kalsa bile, Allah (c.c.) benim EHL-İ BEYTİMDEN BİR ADAM (HZ. MEHDİ'Yİ) gönderecektir. O dünyayı, (daha önce) zulümle olduğu gibi adaletle dolduracaktır(SÜNEN-İ EBU DAVUD, Cilt No. 14, Sayfa No. 402, 4283)

Tirmizi, Ebu Said-ül Hudri’den hasen diyerek tahric etti, Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurdu: ÜMMETİM ARASINDA MEHDİ ÇIKACAK, beş, yedi veya dokuz yıl yaşayacaktır. (Ravi bu sayılarda şüphe etti). Birisi O’na gelir YA MEHDİ BANA VER BANA VER” der. O da, onun taşıyabileceği kadar elbisesine doldurur. (Ahir Zaman Mehdisinin Alametleri, Celaleddin Suyuti’nin Tasnifinden Hadisler, Ali Bin Hüsameddin El Muttaki)

İbni Mace Ebu Said’den tahric etti, Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurdu: ÜMMETİM ARASINDA MEHDİ ÇIKACAK, eğer kısa olursa yedi, yoksa dokuz. O zaman ümmetim, asla benzeri görülmemiş şekilde, bolluk içinde nimete kavuşacaktır. Yeryüzü yenecek şeylerini verecek, onlardan hiç birşey saklamayacaktır. O gün mal hakir olur. Bir adam kalkar ve “EY MEHDİ BANA VER, BANA VER” DER. O da, onun taşıyabileceği kadar elbisesine doldurur. (Ahir Zaman Mehdisinin Alametleri, Celaleddin Suyuti’nin Tasnifinden Hadisler, Ali Bin Hüsameddin El Muttaki)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HZ. İSA (AS)’IN İKİNCİ KEZ YERYÜZÜNE GELİŞİ KURAN AYETLERİNE GÖRE HAKTIR

HADİSLERDE BİLDİRİLEN AHİR ZAMAN ALAMETLERİNİN BİRÇOĞU GERÇEKLEŞMİŞTİR

DECCALİYETİN MERKEZİ OLAN İNGİLİZ DERİN DEVLETİ SAYIN ADNAN OKTAR’IN ARKADAŞ GRUBUNU HEDEF ALMIŞTIR